دریچه ها واهرم های کنترل تهویه بخاری خودرو

شیشه بخاری و تهویه خودرو طوری طراحی و ساخته شده است که می تواند هوای تازه را به شیشه جلو یا به اتاق و یا به هر دو هدایت کند.حرارت بخاری با حرکت دکمه و اهرم حرارتی بین دو شاخص سرد(cold) و گرم(hot) تنظیم می شود.در این حالت ، آب گرم سیستم خنک کننده ی موتور باباز کردن سوپاپ حرارتی(شیر رادیاتور بخاری) به وسیله دکمه و اهرم کنترل حرارت وارد رادیاتور بخاری می شود.فن تهویه و بخاری(موتور،پروانه و یا پنکه)هوای تازه ورودی را می مکد و مستقیما یا پس از عبور از محفظه ی رادیاتور بخاری از طریق دریچه ها،کانال هاو لوله ها به اتاق خودرو هدایت می شود.
بخاری دارای دو دریچه است:
الف) دریچه ی ورودی
ب) دریچه ی خروجی
دریچه ی ورودی بخاری متناسب با تغییر محل اهرم کنترل از محل سرد (cold) به طرف گرم(hot) باز می شود.درحالی که دریچه ی خروجی با تغییر محل اهرم مربوط، هوای گرم را به طرف شیشه جلو (screen) یا داخل خودرو(car)و یا به هر دوجهت هدایت می کند.با قرار گرفتن دکمه ی اهرم روی علامت خاموش (OFF) ، هوای فن از رادیاتور بخاری عبور نمی کند.چنانچه دو دکمه ی کنترل اهرم های بخاری روی حالت خاموش (OFF) و سرد (cold) قرار گیرد.دریچه ورودی بسته می شود و هوا از رادیاتور عبور نمی کند.در این حالت دریچه خروجی بسته است در نتیجه هوای گرم به شیشه جلو و داخل خودرو هدایت نمی شود. چنانچه دکمه ی اهرم کنترل روی قسمت صفحه یا شیشه() و دکمه حرارتی روی سرد() قرار گیرد دریچه ورودی و خروجی رادیاتور بسته می شود در نتیجه هوای تازه و خنک به قسمت شیشه جلو هدایت می شود.
کپی کردن مطالب با ذکر منبع اشکالی ندارد.